Mitä ammattijärjestäjä tekee kaapissani?

22.04.2021

Miksi ammattijärjestäjä kutsutaan apuun? Mitä tapahtuu, kun hän saapuu paikalle? Ja mitä ihmettä hän ylipäätään tekee asiakkaan kaapissa? 

Mitä tapahtuu

Jokin asia tai monien asioiden summa on aiheuttanut Jaanalle tarpeen tilata kotiin ammattijärjestäjä.

Jaana on mahdollisesti innostunut Instagram sivujen inspiroivista ennen ja jälkeen-kuvista, viettänyt aikaa kodin järjestämiseen liittyvissä Facebook- ryhmissä tai kuullut, kuinka naapurin Kaisalla kävi ammattijärjestäjä, eikä Kaisan tarvitse enää etsiä auton avaimia joka kerta kotoa lähdettäessä. Kuuleman mukaan myös Kaisan lapset osaavat laittaa hatut ja hanskat omille paikoilleen tämän samaisen järjestelyoperaation myötä. 

 

On siis aika tarttua toimeen ja niinpä myös Jaana päättää tarttua puhelimeen


Lista, jonka mukaan hän lähtee etenemään:

  • Jaana klikkaa itsensä Instagramiin seuraamansa ammattijärjestäjän sivuille
  • Tämän jäljeen hän klikkaa ammattijärjestäjän yhteystietopainiketta ja varaa ajan tutustumiskäynnille (joka onkin ilmainen toteutuneiden tilausten kohdalla) Sovittaessa he käyvät järjestelyä vaativan kohteen läpi videopuhelun välityksellä.
  • Tehdään arvio järjestelyyn kuluvasta ajasta sekä käydään läpi Jaanan toiveet, mitä hän odottaa tulevalta järjestely projektilta.
  • Sovitaan aika itse järjestelylle sekä käydään läpi mahdolliset ennakkovalmistelut, joilla asiakas voi halutessaan nopeuttaa urakkaa ja näin säästää kustannuksissa.
Sovitaan aika

Mitä ammattijärjestäjä sitten tekee tekee Jaanan kotona ja "penkooko" hän Jaanan kaapit?

Jaana ja ammattijärjestäjä ovat yhdessä sopineet tulevan järjestelypäivän/päivät ja niin järjestäjä saapuu paikalle ja operaatio esimerkiksi varaston järjestely voi alkaa.

Jaana on varannut päivän itselleen vapaaksi, koska ammattijärjestäjä ei järjestä Jaanan varastoa yksin tai tee päätöksiä Jaanan tavaroiden suhteen.

Mitä järjestäjä sitten tekee?

  • Hän auttaa luomaan ja ideoi Jaanan toiveiden mukaisen järjestyksen
  • Auttaa Jaanaa päätöksen teossa, mitä tavaroille tehdään, mutta ei kuitenkaan päätä Jaanan puolesta, lähteekö tavara roskiin, kiertoon vai varaston hyllylle
  • Auttaa pysymään projektin aikataulussa 
  • Jos Jaanan varastoprojekti jostain syystä tuppaa venymään/laajenemaan, ammattijärjestäjä auttaa Jaanaa joko itsenäiseen järjestämiseen tai ehdottaa jatkoaikaa. (Katso ja kysy suuret raivausprojektit)
  • Ammattijärjestäjä ei jätä Jaanaa kuitenkaan pulaan tavaroiden kanssa, vaan, vaikka urakka jatkuisi myöhemmin, järjestetään keskeneräiset tavarat sopivaan paikkaan odottamaan tulevaa järjestelypäivää.



Miksi ammattijärjestäjä ei järjestä yksin?

Vaikka voisi kuvitella, että olisi helpompi jos ammattijärjestäjä järjestelisi varaston yksin kauniiseen järjestykseen, niin kerron pari syytä, miksi tämä ei ole järkevää:

  1. Toimiva ja looginen järjestys syntyy juuri Jaanan toiveita kuunnellen. Kun Jaana häärii projektissa mukana, uusi järjestys myös iskostuu hänen mieleensä ja näin tavaroiden uudet paikat on helppo opettaa esimerkiksi muille perheenjäsenille.
  2. Yhdessä järjestellessä tavaroille löytyy helpommin ja nopeammin järkevä paikka ja parasta onkin yhdessä koettu fiilis, kun järjestys vaan "kolahtaa"
  3. Kun Jaana on mukana, kestävän järjestyksen syntymiselle on ehdottomasti suuremmat edellytykset, koska etenemme kokoajan Jaanan toiveita kuunnellen.



Tyytyväinen asiakas = tyytyväinen ammattijärjestäjä

Tavoitteeni ammattijärjestäjänä on luoda asiakkaan tarpeisiin sopiva järjestys. Yksi hienoimmista asiakaspalautteista on ollut, kun asiakas vielä kuukausi käynnin jälkeen käy varastossa "vain ihastelemassa" järjestystä ja nauttimassa siisteistä hyllyistä.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita